31 Říj Ochrana spotřebitelů
Můžeme se bránit!
Stalo se někdy Vám nebo někomu z lidí ve Vašem okolí, že jste si pod nátlakem a manipulací ziskuchtivého obchodníka koupili něco, co jste vlastně nechtěli?
Problematika se týká především hromadných předváděcích a prodejních akcí, kde se používají způsoby prodávání výrobků evidentně v rozporu se svobodnou vůlí zúčastněných lidí. Zahrnuje ale i případy, kdy se kupujícím po snaze vrátit zakoupené zboží dostalo výhrůžek exekucí a zastrašování od prodávajících. Ministerstvo průmyslu a obchodu zřídilo funkci spotřebitelského ombudsmana jako pomoc právě Vám. Od 9.9. 2013 můžete tuto novou funkci využít i ve Slaném.
Kam se obrátit o pomoc?
Kontaktními místy Spotřebitelského ombudsmana jsou živnostenské úřady, které za podpory nevládních neziskových organizací pomáhají spotřebitelům, především seniorům, získat zpět svá práva a dovolat se odpovídající nápravy. Bezplatně.
Jak na to?
Na živnostenském úřadě s Vámi úředníci sepíší protokol o zboží, které jste pod nátlakem koupili. Vezměte si k tomu veškeré doklady o koupi dané věci. Následně bude tento protokol zaslán občanskému sdružení, které se pak s Vámi bude bezplatně radit a zastupovat Vás během vyřizování celé záležitosti.
Živnostenský úřad ve Slaném najdete na Masarykově náměstí, v budově bývalého hotelu Pošta, v přízemí. Úřední hodiny pracoviště jsou v pondělí od 7:30 do 17:00 a ve středu od 7:30 do 17:00.
Žádné Komentáře