Ochrana spotřebitelů

Autor: Jan Rudle

Publikováno: 2013-10-31 16:57:02

Upraveno: 2015-10-21 16:58:10


Můžeme se bránit! Stalo se někdy Vám nebo někomu z lidí ve Vašem okolí, že jste si pod nátlakem a manipulací ziskuchtivého obchodníka koupili něco, co jste vlastně nechtěli? Problematika se týká především hromadných předváděcích a prodejních akcí, kde se používají  způsoby prodávání výrobků evidentně v rozporu se svobodnou vůlí zúčastněných lidí. Zahrnuje ale i případy, kdy se kupujícím po snaze vrátit zakoupené zboží dostalo výhrůžek exekucí a zastrašování od prodávajících. Ministerstvo průmyslu a obchodu zřídilo funkci spotřebitelského ombudsmana jako pomoc právě Vám.  Od 9.9. 2013 můžete tuto novou funkci využít i ve Slaném. Kam se obrátit o pomoc? Kontaktními místy Spotřebitelského ombudsmana jsou živnostenské úřady, které za podpory nevládních neziskových organizací pomáhají spotřebitelům, především seniorům, získat zpět svá práva a dovolat se odpovídající nápravy. Bezplatně. Jak na to? Na živnostenském úřadě s Vámi úředníci sepíší protokol o zboží, které jste pod nátlakem koupili. Vezměte si k tomu veškeré doklady o koupi dané věci. Následně bude tento protokol zaslán občanskému sdružení, které se pak s Vámi bude bezplatně radit a zastupovat Vás během vyřizování celé záležitosti. Živnostenský úřad ve Slaném najdete na Masarykově náměstí, v budově bývalého hotelu Pošta, v přízemí.  Úřední hodiny pracoviště jsou v pondělí od 7:30 do 17:00 a ve středu od 7:30 do 17:00.

« Zpět na seznam